Do zakładu dostarczono oponę ciężarową, kierunkową o rozmiarze 315/80R22,5. Opona początkowo posiadała tylko drobne nacięcie, które łatwo można było naprawić „zabiegiem kosmetycznym”. Z powodu niezaprzestania pracy na oponie przez kierowcę oraz działania warunków atmosferycznych takich, jak woda, czy sól doszło do korozji linek stalowych i ostatecznie zniszczenia wewnętrznej konstrukcji opony. Jazda z naciętą gumą i odkrytymi linkami stalowymi opony nie popłaca. W celu naprawy uszkodzenia zastosowano metodę TAP-RAP polegającą na wtopieniu nowych linek stalowych w miejscu usuniętych oraz przykryciu miejsca naprawy kapą butylową. Do naprawy użyto urządzenia WULKTRUCK, które zapewniło odpowiedni docisk i temperaturę podczas procesu wulkanizacji gumy. Po ostygnięciu miejsce naprawy poddano polerowaniu w celu usunięcia nadmiarowej ilości gumy i przywrócenia jej oryginalnego wyglądu.

Naprawiona opona ciężarowa, kierunkowa