Poszukujemy specjalistów do napraw opon - masz doświadczenie i umiejętności? Zgłoś się! - reszty Cię nauczymy

Oferujemy pracę dla specjalistów napraw opon

Autor: Daniel Pietrasik

Nasza firma poszukuje specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w naprawach opon. Oferujemy atrakcyjne warunki. Nawet jeśli czegoś nie umiesz, chętnie Cię nauczymy. Wystarczy, że będziesz chciał się nauczyć.

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 6,17

Naprawa Tap Rap.

Naprawiamy w technologii TAP RAP

Autor: Daniel Pietrasik

TAP RAP jest najbardziej zaawansowaną i innowacyjną technologią napraw opon umożliwia...

Liczba komentarzy: 6

Ocena: 6,63

Naprawiamy opony w technologii REMA TIP TOP.

Naprawiamy w technologii REMA TIP TOP

Autor: Daniel Pietrasik

Uzyskaliśmy autoryzację i certyfikację na wykonywanie napraw w technologii REMA TIP T...

Liczba komentarzy: 1

Ocena: 7,56

Prasa do opon pełnych

Wykonujemy montaż opon pełnych

Autor: Daniel Pietrasik

Posiadamy możliwość montażu i demontażu opon pełnych do wózków widłowych i nie tylko....

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 9,75

Organizujemy płatne staże i praktyki - nie musisz być studentem, aby nauczyć się napraw opon.

Organizujemy płatne staże i praktyki

Autor: Daniel Pietrasik

Zapraszamy, na organizowane przez naszą firmę płatne staże i praktyki. Po stażu umożl...

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 6,76

Naprawyopon.pl autoryzowanym serwisem Goodyear.

Jesteśmy autoryzowanym serwisem Goodyear

Autor: Daniel Pietrasik

Z dniem 1 lutego 2014 roku, staliśmy się autoryzowanym serwisem marki Goodyear. Spełn...

Liczba komentarzy: 10

Ocena: 8,38

Nie przegap

Regeneracja opon niskim kosztem przywraca starym oponom początkowy przebieg i osiągi

  • Ocena: 6,56
  • Liczba głosów: 72
  • Liczba komentarzy: 0
Regeneracja opon w firmie Michelin.

Co to jest regeneracja opon?

Regeneracja opon, znana również jako bieżnikowanie opon jest procesem mającym za zadanie przedłużyć żywotność opony. Polega na nałożeniu nowej warstwy bieżnika w miejsce starego, zużytego. Technologia bieżnikowania opon pozwala na przywrócenie osiągów starym oponom w stopniu przybliżonym do opon nowych. Regeneracja opon jest wykonywana w procesie wulkanizacji opon:

  • na gorąco,
  • na zimno.

Metoda regeneracji na gorąco polega na odciśnięciu z góry ustalonego wzoru na oponie i jego utrwaleniu w procesie wulkanizacji gumy. Aby guma odpowiednio i trwale zwulkanizowała musi zostać odpowiednio przygotowana i oczyszczona. Źle przyszykowana opona uniemożliwia poprawny proces wulkanizacji, co skutkuje niewłaściwym połączeniem nowego bieżnika ze starą warstwą gumy. Guma po źle ukończonym procesie wulkanizacji jest nie trwała. Może w ogóle nie połączyć się z nowym bieżnikiem lub szybko „odkleić się” od oryginalnej opony. Regeneracja opon na gorąco wykorzystuje specjalne formy, które umożliwiają nadlewanie bieżnika. Różnorodność form decyduje o wyglądzie i rodzaju nowego bieżnika.

Metoda bieżnikowania na zimno polega na połączeniu przygotowanego karkasu opony z wyprodukowanym (już gotowym fabrycznie) bieżnikiem. W tym przypadku nie istnieją formy odlewnicze. Do opony „klei się” już gotowy bieżnik.

Bieżnikowanie opon metodą na zimno.

Bieżnikowanie opon metodą na zimno – do odpowiednio przygotowanej opony „przykleja się” nową rzeźba bieżnika.

Regeneracja opon krok po kroku

Regeneracja opon nie jest zabiegiem, który można wykonać dla każdej zużytej opony. Przed zaakceptowaniem ogumienia do bieżnikowania musi ona przejść przez szereg testów, które ocenią stan opony i wykryją wszystkie jej nieprawidłowości. Regenerować można tylko i wyłącznie opony nieuszkodzone bez wewnętrznych rozwarstwień. Wewnętrzne rozwarstwienia są bardzo niebezpiecznym rodzajem uszkodzeń, które trudno wykryć naturalnymi metodami. Do identyfikacji wewnętrznych rozwarstwień stosuje się urządzenia zwane szerografami. Szerograf wykorzystując działające na oponę różne siły ciśnienia atmosferycznego, skanuje obustronnie jej wewnętrzną strukturę. Opony, które nie przejdą testów szerografem są eliminowane z procesu regeneracji.

Po uzyskaniu pozytywnej akceptacji opona przechodzi obróbkę mechaniczną zwaną szorstkowaniem. Szorstkowanie usuwa nadmiar starej warstwy bieżnika aż do około 1 mm grubości nad zewnętrznym opasaniem. Uzyskana w ten sposób powierzchnia opony jest bardzo szorstka i pozbawiona zewnętrznych nieczystości, co ułatwia połączenie z nową warstwą bieżnika oraz pozytywnie wpływa na siłę i jakość połączenia.

Następnie nakładany jest nowy bieżnik opony. W tym celu pobierane są parametry obrobionej opony (obwód, szerokość) i dopasowywany jest nowy bieżnik. Na obrobioną oponę nakładany jest specjalny klej, który ma za zadanie zapewnić silne przywieranie materiału naprawczego do opony. Stosuje się również mieszankę plastycznej gumy, której zadaniem będzie wypełnienie powstałych luk i ubytków w oponie. Na czoło opony wytłaczarka spiralnie nakłada nową warstwę bieżnika. Metoda spiralnego nakładania warstwy bieżnika według producentów gwarantuje jednolitą strukturę bieżnika i ciągłość obwodu bez jakichkolwiek łączeń poprzecznych. Na boczne powierzchnie nakładana jest okleina (mieszanka gumowa).

Ostatnim etapem bieżnikowania jest wulkanizacja opony. Opona z nałożoną nową warstwą bieżnika poddawana jest wysokiemu ciśnieniu i temperaturze w prasie wulkanizacyjnej, gdzie następuje proces trwałego połączenia się warstw gumy w jedną solidną i twardą strukturę. Cały proces wulkanizacji gumy odbywa się tylko przy wykorzystaniu odpowiednio certyfikowanych i sprawdzonych materiałów. Wykorzystanie nieodpowiednich materiałów może doprowadzić do niepoprawnej wulkanizacji gumy i odklejenia się bieżnika.

Po wystygnięciu, opona poddawana jest testom na jakość wykonanego procesu bieżnikowania opony.


Nomenklatura w filmie:
bieżnikowanie opon = bieżnikowanie opon na zimno,
regeneracja opon = bieżnikowanie opon na gorąco.

Zalety bieżnikowania opon

  1. Regeneracja opon sprawia, że stare, używane opony odzyskują swoje początkowe właściwości.
  2. Bieżnikowanie opon pozwala kierowcy dokonać wyboru nowej rzeźby bieżnika.
  3. Technologia regeneracji opon udostępnia dodatkowe 100% przebiegu za połowę ceny nowej opony.
  4. Regeneracja opon chroni środowisko:
    • do bieżnikowania opony zużywane jest zaledwie 20-30% nowych surowców,
    • przedłużanie życia karkasu opony pozwala zaoszczędzić liczbę opon poddanych recyklingowi.
  5. Podczas wykonywania pogłębienia bieżnika na oponie bieżnikowanej, opona zyskuje dodatkowe 25% przebiegu.
  6. Po bieżnikowaniu wpływ opony na zużycie paliwa maleje do wartości opony nowej.*
Schemat koncepcji ponownego użycia opony wykorzystując zabiegi pogłębiania bieżnika i bieżnikowania opon.

Schemat koncepcji ponownego użycia opony wykorzystując zabiegi pogłębiania bieżnika i bieżnikowania opon.

Dodatkowe wskazówki

  • W pojazdach silnikowych montaż opon bieżnikowanych zalecany jest na tylnych osiach pojazdu.
  • W przyczepach i naczepach montaż opon bieżnikowanych jest dowolny.

Przeczytaj więcej informacji o bieżnikowaniu opon u producenta Goodyear: Bieżnikowanie Goodyear

* na podstawie wyników testów porównawczych „LE DEFI” (The Challenge) przeprowadzonych we wrześniu 2006 roku na oponach MICHELIN A2 ENERGYTM w porównaniu z MICHELIN E2+ (spadek zużycia paliwa o 2,3 litra na 100 kilometrów).

← Poprzedni artykół

Następny artykół →

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *