Organizujemy płatne staże i praktyki - nie musisz być studentem, aby nauczyć się napraw opon.

Organizujemy płatne staże i praktyki

Autor: Daniel Pietrasik

Zapraszamy, na organizowane przez naszą firmę płatne staże i praktyki. Po stażu umożliwiamy stałą, dochodową pracę i możliwość dalszego rozwoju. Organizujemy szkolenia oraz wysyłany na kursy zewnętrzne. Zapraszamy!

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 6,83

Naprawa Tap Rap.

Naprawiamy w technologii TAP RAP

Autor: Daniel Pietrasik

TAP RAP jest najbardziej zaawansowaną i innowacyjną technologią napraw opon umożliwia...

Liczba komentarzy: 6

Ocena: 6,63

Poszukujemy specjalistów do napraw opon - masz doświadczenie i umiejętności? Zgłoś się! - reszty Cię nauczymy

Oferujemy pracę dla specjalistów napraw opon

Autor: Daniel Pietrasik

Nasza firma poszukuje specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w naprawach opon....

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 6,17

Naprawiamy opony w technologii REMA TIP TOP.

Naprawiamy w technologii REMA TIP TOP

Autor: Daniel Pietrasik

Uzyskaliśmy autoryzację i certyfikację na wykonywanie napraw w technologii REMA TIP T...

Liczba komentarzy: 1

Ocena: 7,81

Prasa do opon pełnych

Wykonujemy montaż opon pełnych

Autor: Daniel Pietrasik

Posiadamy możliwość montażu i demontażu opon pełnych do wózków widłowych i nie tylko....

Liczba komentarzy: 0

Ocena: 9,83

Naprawyopon.pl autoryzowanym serwisem Goodyear.

Jesteśmy autoryzowanym serwisem Goodyear

Autor: Daniel Pietrasik

Z dniem 1 lutego 2014 roku, staliśmy się autoryzowanym serwisem marki Goodyear. Spełn...

Liczba komentarzy: 10

Ocena: 8,40

Nie przegap

Kluczowe właściwości opon, na które należy zwracać uwagę podczas zakupu nowego ogumienia

  • Ocena: 6,94
  • Liczba głosów: 65
  • Liczba komentarzy: 4
Podstawowe parametry opon.

Wstęp — co warto wiedzieć, przed zakupem nowej opony?

Decydując się na zakup nowego sprzętu komputerowego klienci spędzają wiele godzin/dni nad porównaniem wybranych modeli laptopów, dopasowaniem odpowiednich osiągów procesora, częstotliwości taktowania, dostępnej pamięci, wydajności karty graficznej czy pojemności dysku twardego. Proces zakupu nowego sprzętu często składa się z wielu etapów, podczas których eliminowane są poszczególne modele, aż do uzyskania jednego, wybranego i wymarzonego komputera, który spełniałby wszystkie oczekiwania użytkownika i w jak największym stopniu rekompensowałby mu wydane pieniądze.

Sumiennie przeprowadzony proces weryfikacji poszczególnych jednostek, gwarantuje użytkownikowi wysoką jakość i długotrwałe zadowolenie z zakupionego produktu.

W przypadku opon samochodowych niestety nie jest już tak kolorowo. Klienci często wybierają opony bez porównywania ich osiągów, lub ograniczając się tylko i wyłącznie do informacji na etykiecie opony (poziomu zużycia paliwa, ilości generowanego hałasu i długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni). Europejskie etykiety są standardem, który umożliwia porównanie różnych opon przy określonych warunkach pogodowych i w zawężonych klasach, do których dana opona została przypisana. Etykiety nie dają szczegółowych informacji, a umożliwiają jedynie szybkie porównanie „klasy opony”. Producenci opon, znając warunki, w jakich opona jest testowana i sposób przydzielania im poszczególnych klas, celowo konstruują swoje produkty, aby w badanych warunkach opona uzyskała możliwie najwyższy poziom, nie zważając na to, że ta sama opona testowana już w nieco odmiennych okolicznościach może osiągnąć znacznie gorsze rezultaty. W konsekwencji rywalizacji na półkach sklepowych znajduje się wiele różnych opon, a każda posiada dość podobną, jak i nie identyczną etykietę.

Jeśli nowo zakupiona opona ma starczyć użytkownikowi na wiele lat, to proces jej zakupu powinien wyglądać podobnie do procesu zakupu nowego komputera. Użytkownik powinien przeanalizować wszystkie dostępne dla danej opony parametry, porównać z konkurencyjnymi ofertami i własnymi oczekiwaniami, a w ostateczności wybrać model, który w największym stopniu będzie spełniać jego oczekiwania i warunki w jakich opona będzie pracowała.

Podstawowe parametry opony

1. Przyczepność podczas pokonywania zakrętów

Parametr określa możliwości opony w zakresie utrzymywania się drogi podczas pokonywania zakrętów cechujących się różnym stopniem pochylenia i wartościami skrętu. Jest bardzo ważnym parametrem dla kierowców prowadzących pojazd po krętych drogach. Odpowiednio dopasowana opona gwarantuje wyższy stopień przyczepności do nawierzchni i mniejsze ryzyko wystąpienia niekontrolowanego poślizgu i utraty przyczepności.

Przyczepność podczas pokonywania zakrętów wpływa na bezpieczeństwo jazdy na krętych drogach.

2. Opory toczenia

Opory toczenia najprościej tłumacząc oznaczają łatwość z jaką opona toczy się po nawierzchni – określają współczynnik tarcia opony o nawierzchnie podczas poruszania się pojazdu. Parametr ten w znaczący sposób wpływa na poziom zużycia paliwa i powinien być brany pod uwagę zwłaszcza przez osoby, dla których ekonomiczna jazda i poziom zużywanego przez pojazd paliwa ma wysokie znaczenie.

Opory toczenia jako podstawowy parametr opony.

3. Prowadzenie

Jedna z najważniejszych, subiektywnych wartości określająca odczucia kierowcy podczas prowadzenia pojazdu na wybranych oponach. Parametr określa zachowanie opon podczas jazdy i hamowania w zmiennych warunkach drogowych.

Jakość prowadzenia pojazdu na wybranych oponach.

4. Antypoślizgowość

Antypoślizgowość określa zdolność opony do aktywnego odprowadzania wody, przy zachowaniu maksymalnej możliwej przyczepności na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest najistotniejszy podczas prowadzenia pojazdu w czasie deszczu lub na mokrej nawierzchni. Odpowiednio dostosowany znacznie zwiększa bezpieczeństwo, łatwość prowadzenia pojazdu i komfort jazdy podczas trudnych, deszczowych warunków drogowych.

Antypoślizgowość  określa stopień odprowadzania wody i przyczepności opon na mokrej nawierzchni.

5. RunOnFlat, RunFlat

Technologia RunOnFlat lub po prostu RunFlat jest innowacją w przemyśle oponiarskim umożliwiającą przejechanie nawet do 80 km (przy zachowaniu maksymalnej prędkości do 80 km/h) na przebitej oponie. Technologia gwarantuje możliwość dojechania do najbliższego serwisu wulkanizacyjnego, bez potrzeby zmieniania koła i narażania się na ryzyko jego uszkodzenia. RunOnFlat gwarantuje, że w przypadku nagłej utraty ciśnienia kierowca nie straci panowania nad pojazdem. Dodatkowo używając opon w technologii RunFlat według producenta kierowca nie jest zobowiązany do posiadania koła zapasowego i może wykorzystać dotychczas zajmowaną przestrzeń przez koło zapasowe na własny użytek.

Budowa opony RunOnFlat (RunFlat).

6. Przyczepność na mokrej nawierzchni

Jak sama nazwa wskazuje parametr określa przyczepność opony i jej zdolność hamowania na mokrej nawierzchni. Wartość tego parametru jest bardzo ważna podczas kierowania i hamowania (zwłaszcza gwałtownego) na mokrej nawierzchni. Parametr wpływa na ogólną kontrolę nad pojazdem.

Przyczepność opony na mokrej nawierzchni

7. Przyczepność na suchej nawierzchni

Parametr podobny do poprzedniego, określa przyczepność opony i jej zdolność hamowania na suchej nawierzchni. Istotny jest podczas kierowania pojazdem, przy ostrych zakrętach i gwałtownych hamowaniach na suchej nawierzchni. Parametr wpływa na ogólną kontrolę nad pojazdem.

Przyczepność opony na suchej nawierzchni

8. Komfort jazdy

Parametr określa możliwości opony w zakresie amortyzacji wybojów i wstrząsów na nierównych nawierzchniach. Im wyższa wartość tego parametru, tym zadowolenie i komfort z poruszania się pojazdem na nierównych drogach jest wyższy.

Opony wpływają na amortyzację nierówności na drodze.

9. Hałas zewnętrzny

Hałas zewnętrzny emitowany przez oponę jest uciążliwy dla środowiska, osób znajdujących się blisko szybko poruszającego się pojazdu lub mieszkających przy ruchliwej drodze. Opona o mniejszej emisji hałasu zewnętrznego pozytywnie wpływa na odbiór pojazdu przez środowisko oraz znacząco wpływa na poziom hałasu wewnątrz pojazdu.

Poziom hałas zewnętrznego generowanego przez oponę w ruchu.

10. Hałas wewnętrzny

Hałas wewnętrzny określa poziom generowanych dźwięków przez oponę wewnątrz pojazdu. Znacząco wpływa na komfort i wygodę jazdy. Opona generująca liczne dźwięki wewnątrz pojazdu znacząco wpływa na poziom zmęczenia kierowcy i jego pasażerów podczas jazdy.

Wysoki hałas wewnętrzny zwiększa szybkość zmęczenia podróżą.

11. Droga hamowania

Najważniejszy parametr ze względu na bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów. Określa odległość, jaką pokona samochód od momentu użycia hamulca do chwili całkowitego zatrzymania pojazdu. Jest istotną wartością, która liczona jest dla wszystkich możliwych nawierzchni. Może znacząco przyczynić się do uniknięcia kolizji lub wypadku.

Droga hamowania opony na rożnych nawierzchniach.

12. Przebieg

Przebieg określa maksymalny możliwy czas żywotności opony, która była eksploatowana zgodnie z jej przeznaczeniem i zaleceniami producenta (na przykład przy odpowiednim ciśnieniu i do odpowiedniego typu drogi itd.). Opony charakteryzujące się możliwymi długimi przebiegami mogą służyć dłużej użytkownikowi, oraz dają większe korzyści z zabiegów bieżnikowania i pogłębiania bieżnika opon.

Maksymalny możliwy przebieg opony.

← Poprzedni artykół

Następny artykół →

Komentarze: 4

  1. Adriann

    8 czerwca 2015 o 10:34

    Nieźle. Przyznaje się, że należę do tych, co nawet na etykietę nie patrzą. Cena w naszym kraju to priorytet.

    Odpowiedz
    • Daniel Pietrasik

      8 czerwca 2015 o 14:01

      Opony z tej samej półki cenowej można spokojnie ze sobą porównywać i zawsze znajdzie się model wiodący, który bardziej przypadnie Ci do gustu. Kupowanie na ślepo nie ma sensu. Jeśli coś kosztuje tyle samo, ale tylko jedno z tych osiąga zadowalające parametry, to lepiej kupić to lepsze. Należy również pamiętać, że cena nie zawsze idzie z możliwościami. Jeśli coś jest droższe nie zawsze znaczy, że lepsze.

  2. Anka

    1 lipca 2015 o 20:11

    Napiszecie coś więcej o technologii RunOnFlat/RunFlat?

    Odpowiedz
    • Daniel Pietrasik

      3 lipca 2015 o 16:59

      Postaramy się.

Komentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *